Teamcoaching &
-training

Als coach bied ik in onderling overleg met jou als opdrachtgever ook teamcoaching aan. Neem contact met mij op via e-mail. We bespreken dan jouw probleem of hulpvraag en dan overleggen we samen of ik de persoon ben die jouw team kan begeleiden.

Denk aan de volgende problemen die er spelen:

  • Jij hebt als opdrachtgever een probleem met jouw team, en je zoekt een neutrale facilitator om het team weer in verbinding te krijgen.
  • De onderlinge samenwerking in een team kan verbeterd worden.
  • Er ontbreekt vertrouwen onderling tussen de teamleden
  • Of er ontbreekt vertrouwen met de leidinggevende.
  • Je komt of jullie komen er zelf niet uit. Daarom is het nodig om een neutrale facilitator in te zetten om op zoek te gaan naar de blinde vlekken binnen het team.
  • Problemen spelen zich af in de onderstroom, terwijl teams vaak geneigd zijn om in de bovenstroom te communiceren.

Hoe?

  • We maken samen de hulpvraag en het doel concreet, zodat deze haalbaar en realistisch is.
  • Het team wordt voorbereid om aan de slag te gaan.
  • Door (soms) elk teamlid individueel te spreken, voorafgaand aan de team bijeenkomst
  • Door middel van liefdevolle confrontatie vanuit een gelijkwaardige relatie
  • Door luchtigheid te combineren met serieuze en concrete oefeningen
  • Door mijn eigenschap van verbinder in te zetten

 

Met als doel:

  • Samen met jou als opdrachtgever een concreet doel bepalen, en deze ook behalen.
  • Op zoek gaan naar en werken in de onderstroom.
  • Dat het team weer gaat stromen. Daar waar het team niet stroomt, zoals gebrek aan vertrouwen, onderlinge strijd, maar ook hardnekkige cultuurpatronen die binnen een organisatie spelen, of onverwerkte emoties die in de weg kunnen zitten, deze boven tafel krijgen en bespreekbaar maken.
  • En dat het team zelf weer in beweging komt en zelfstandig door kan met positieve energie.


Praktische informatie:

  • De sessies zijn meestal op locatie, maar online is ook mogelijk
  • Op basis van mijn uurtarief ontvang je een offerte
  • Als je mij een e-mail stuurt, volgt een intake/ kennismakingsgesprek om het doel concreet te maken.

Wat zeggen klanten

Ben je geïnteresseerd?

Je kunt mij altijd benaderen om een keertje kennis te maken.